Felietony - str 13

  • Honor oficera.

    Była letnia noc 29 czerwca 1926 roku. Niedługo po północy, z restauracji "Empire", na Krakowskim Przedmieściu, wyszła trójka oficerów lotnictwa – dwóch w mundurach i ...

  • Takie mało śmieszne

    Patrzę, czytam i uwierzyć nie mogę. Prawdy szukam, ale nie odnajduję. Rozumiem, że świat próbuje przekonać, przedstawić argumenty stawiające sprawę jasno – ...

  • Belgijska przepustka

    Benjamin Herman, zdrowy, z resocjalizowany belgijski obywatel, który nie marnował czasu, otrzymanego w ramach przepustki, na jakieś głupie grillowanie, czy niemodne i ...

  • Dostęp do broni palnej w USA i jego skutki

    Mówiąc o kwestiach bezpieczeństwa wewnętrznego w Stanach Zjednoczonych używa się częstokroć bardzo mocnych obrazów związanych z masowymi strzelaninami, wskazując że na ...

  • Z czego jesteś dumny?

    Z czego jesteś dumny? Na pierwszy rzut oka, pytanie nie wydaje się być skomplikowane. Proponuję jednak, by je przemyśleć i głębiej wniknąć w jego prostotę. Co to jest ...

  • Bioetyka.

    " Oficjalnie po raz pierwszy w historii udało się wyhodować zarodki małpio-ludzkie. Co z tego wyniknie? Zespół hiszpańskich uczonych pod wodzą Juana Carlosa Izpisuy ...

  • ,, Mój mały światek"

    W końcu cisza… Mój domek ochłonął, bo szanowni robotnicy przestali w niego uderzać. Nałożyli mu brązowy kubraczek z obietnicą ciepła i nieprzemakalności na całe ...

  • Co nowego w UE

    1.Rozmowa z komisarzem Unii Unijny komisarz zaskoczył ws. Polski. "Polacy mogą z pewną dozą racji mówić, że być może wobec nich stosuje się odmienne standardy" - mówi ...

  • Ceterum censeo Ruthenia esse delendam

    Był 150 rok przed naszą erą, kiedy północnoafrykańskie Królestwo Numidii, które od lat wykorzystywało osłabienie po II wojnie punickiej Kartaginy do powiększania swego ...

  • Dzień i noc - Ironia losu

    Nie wiedziałam do której kategorii to przydzielić... Jeśli ktoś przeczyta i nie zgadza się z decyzją, to proszę mnie poprawić. Na szczęście jest tu opcja edycji ;) W ...

  • Prawda historyczna wg Stalina

    Zobaczycie jak wygląda prawda. O wielu zdarzeniach można wyrobić sobie zdanie po wielu latach, dopiero po odtajnieniu "Rosja odtajniła raport dla Stalina o Warszawie z 1945 ...

  • Leszek Balcerowicz i jego poglądy na państwo

    Leszek Balcerowicz o tym, co zrobić, żebyśmy mieli lepsze państwo, lepszą gospodarkę i lepsze samopoczucie. materiały prasowe Marta Stremecka: – Jak według pana powinno ...

  • Przewodnik ds. równości autor komisarz Helena Dalli.

    Boże Narodzenie zakazane. KE opublikowała listę. |03.12.2021 10:33 Unia Europejska przygotowuje projekt związany z powszechna równością. (Pixabay) Komisja Europejska ...

  • Dlaczego nie wolno okazywać nam słabości

    Codziennie spotykamy dziesiątki ludzi-jasna sprawa. Każdy z nich ma swoje problemy i swoje życie- oczywiste. Mijasz właśnie tę kobietę na ulicy i wcale się nie ...