Historyczne - str 2

  • Sofonisba, cz. 5

    Nie takiego powitania się spodziewała. Gdy uchyliła cicho drzwi i ostrożnie wsunęła się do pogrążonej w ciemnościach komnaty, gdy uczyniła kilka kroków, posłyszała ...

  • Sofonisba, cz. 9

    - Czy zdołałam cię zadowolić ojcze? - O tak, córko. Tańczyłaś niczym natchniona przez Wielką Tanit. Twój taniec bardzo przysłużył się moim planom. Mam niemal ...

  • Sofnisba, cz. 4

    A jednak się odważyła. Pomimo wygranej bitwy z ojcem, nie miała takiej pewności, gdy zaczynała się uczta. Jak ją przyjmie? Czy w ogóle zechce z nią rozmawiać? Jeżeli ...

  • Honor oficera.

    Była letnia noc 29 czerwca 1926 roku. Niedługo po północy, z restauracji "Empire", na Krakowskim Przedmieściu, wyszła trójka oficerów lotnictwa – dwóch w mundurach i ...

  • Chutor Bohuna cz.10

    Półtora roku później. Czehryń. Jakże on nie cierpiał tego miejsca. Kojarzyło mu się tylko i wyłącznie z własnym upadkiem, z chwilą, gdy dotarło do niego, że Helena ...

  • Sofonisba, cz. 8

    - Czy sądzisz więc, panie, iż poezja może przyczynić się do wzrostu potęgi, ale i do upadku miasta lub państwa? - Oczywiście, czyż nie tak uważał sam wielki Platon? ...

  • Chutor Bohuna cz.1

    Zainspirowana filmem "Ogniem i Mieczem", który obejrzałam po raz kolejny, a przede wszystkim niepocieszona po jego zakończeniu oraz po przeczytaniu dwóch wspaniałych ...

  • POLSKA. WIELU NARODÓW lata międzywojennego XX wieku.

    "Naród, który nie szanuje swojej przeszłości, nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości" Do wklejenia tych informacji skłoniła mnie ...

  • Sofonisba, cz. 6

    Odsłona druga 6 Obce okręty dostrzegli natychmiast po tym, gdy minęli przylądek. Dwa duże pięciorzędowce, idące na wiosłach ze zwiniętymi żaglami. - Na brodę Melkarta ...