Poezja - str 11

  • Wczorajsze powidoki

    Najdoskonalsze obrazy widzieliśmy, gdzie drzewa nad wodą i pusto. Zadziwieni i nadzy biegliśmy nad wodę, jak w raju wdychaliśmy powietrze takie jasne. Nasze oczy łączyły ...

  • Rok temu.

    Rok temu… Rok temu, spotkaliśmy się ciekawi siebie, Rok temu, siedzieliśmy na ławce, którą ktoś niedokładnie pomalował na biało, śmiech, rozmowa, Rok temu, w parku ...

  • głód umiera pierwszy

    gdybyś zerwał ze mnie smutek z wiatrem zaniósł na liliowe polany gdzie wrzosy martwe z rosy krwi zakwitają w ciemnościach budzą demony zamierzchłych czasów zimno mamo ...

  • Emotkotest

    ...

  • Szalik

    Zapominała o oddychaniu, o całym świecie. Tak. Nawet kilka razy. Obydwoje mieli po osiemnaście lat i zrobili to pierwszy raz w ciasnej altance ogrodowej jego babci. Uciekli z ...

  • Co bije po drugiej stronie

    Ściany wokół niej były białe. Nie jak puszysty śnieg, czy suknie ślubne, którymi zachwycała się podczas spacerów po mieście. Przez ową biel bolały ją oczy. Dlatego ...

  • Almanach Miłości

    Zapytam jutro czas, kiedy oderwę kolejną kartkę z kalendarza. Co ukrywa na dalekim krańcu wierności... pewnie cisza zagłuszy odpowiedź. Widzę codziennie, jak spacerują ...

  • Dyptyk bez skrzydła już nie dyptyk

    Wdowy porozwieszały koszule po zmarłych mężach. Biel trzepocze niczym gęsi na sznurach, a klamry zaściskają wisielcze poły. Krochmal w załamaniach szuka ust niczyich, jak ...

  • Wierząca, choć niepraktykująca

    Boże,wybacz moje pojmowanie, W Ciebie się wierzy,nie rozumie. Ten brak lęku,że nie strącisz do piekła I poczucie,że szybko trafię w niebiosa Będę blisko,choć świętą ...

  • Stan przejściowy.

    Upadasz. Podnosisz się. Upadasz. Podnosisz się, bo już wiesz jak. Upadasz, chociaż już wiesz dlaczego i w sumie mogłeś ustać. Wstajesz, wstajesz szybko, otrzepujesz się ...

  • Na straży pokory

    Wichrze złoty, Który zrywasz z drzew odzienie, Przybądź na pomoc I zerwij ze mnie nieszczęścia. Cóż ci zrobi za różnicę, Jeden liść więcej, czy krzywda niezrażona? ...

  • Pragnij

    Nim śpiew zaskoczy zamglony Nim świt otworzy swe oczy Nim gwiazdy zasną na ciemnym niebie Tak moje serce zatęskni do ciebie Nim przejrzysz na oczy znużony Nim świt się z ...

  • Śmierć

    Po drugiej stronie. Buzdyganu. Czerwieni sie łeb. Zapytany, czemu Nie odpowie. Rozumiem bez słów. Czerwony z niemocy. Czerwony bez . Bez nadziei Martwy. To ja. Tylko pytam Nie ...

  • Różnie bywa

    Tak mi ciebie brak Dotyku rąk i głosu Szeptu na ucho i ciszy Kiedy byłeś przy mnie Tak mi tego brak Oplotu ramienia przy szyi Twych ust na moich Spragnionych jak zawsze Tak mi ...