Izabela Leszczyna (PO) o sposobach na inflacje - 11.12.2021

100%33
VeryBadBoy

opublikował wideo w kategorii polityka i LOL.

3 komentarze

 
  • Użytkownik kutas

    kurwo kto pytal zdychaj na raka pluc

    26 sie 2022

  • Użytkownik AnonimS

    Kolejna 'genialna' znawczyni .....

    16 gru 2021

  • Użytkownik AnonimS

    @KontoUsunięte za rządów PO jakie było bezrobocie ? Gdyby Tusk nie ukradł; pieniędzy ludziom z funduszy emerytalnych to by mu się budżet zawalił. Koncepcja była jedyną . Wyprzedać wszystko co się da

    16 gru 2021

  • Użytkownik MrocznyPasazer

    @KontoUsunięte Ceny energii (węgla, gazu, prądu), stali, cementu (cała Polska targa z Białorusi gdyż nie musi płacić za CO2 a ten przemysł pochłania spore ilości prądu), nawozów, wzrost kosztów transportu (kontenery osiągają kosmiczne ceny), itp.  to efekt kumulacji czynników na które pomarszczony Kaczyński czy Tusk mają w takim samym stopniu jak na rozrodczość mrówek....

    16 gru 2021

  • Użytkownik MrocznyPasazer

    @KontoUsunięte Inflację zduszono. Stopy procentowe w 2008 prawie 8%, w 2012 prawie 12%, drogie kredyty, niskie płace, mnóstwo bankructw przy budowach dróg i stadionów. W gospodarce zawsze są dwie strony medalu o których należy pamiętać. Demagogię zostawmy tym na Wiejskiej.

    16 gru 2021

  • Użytkownik MrocznyPasazer

    @KontoUsunięte "to jest ścieżka Wenezueli i podobnych "sukcesów" gospodarczych" - tu bym zakończył dyskusję... Naprawdę?

    16 gru 2021

  • Użytkownik MrocznyPasazer

    @KontoUsunięte Krótki tekst, pt. "Omlet ze złotych jaj. Jak Chávez zabił wenezuelski przemysł naftowy" pokazuje jak to złożony temat jest. Od lat Maduro tam rządzi. Kolejny sprawa to wpływ Rosji i polityka USA wobec Wenezueli. Amerykanie nie pozwolą funkcjonować Wenezueli jako silne państwo chyba, że ropa będzie przez Jankesów kontrolowana. itd. , itd. Co to ma wspólnego z Polską?

    16 gru 2021

  • Użytkownik MrocznyPasazer

    @KontoUsunięte "To jest demonizowanie i powtarzanie bajek. Gdyby Chavez i Maduro grali według normalnych reguł, to by im nic ze strony USA (i Unii) nie groziło (zwłaszcza, że przed sankcjami, około 20% importu ropy przez Stany to był import właśnie z Wenezueli). Tym bardziej, że Wenezuela przekierowała, przynajmniej częściowo, eksport ropy do np. Chin, tyle, że na gorszych warunkach przez głupotę swoich przywódców kurczowo trzymających się władzy"  

    Nie zgadzam się z Tą opinią. Co to są normalne zasady? Musisz się rozliczać za ropę w dolarach i sprzedajesz tyle ropy ile Ci pozwolą by cena nie spadła za bardzo. Chcesz sprzedawać po swojemu to kończysz jak Kadafi.

    Podobnie działa UE. Jaki jest problem by uwolnić bardziej produkcję żywności. Gdy produkcja mleka nie była limitowana masło było tanie. Wystarczy podnieść limity produkcji  i większa ilość produktu na rynku spowoduje spadek ceny. Na wysokość inflacji wpływa stosunek popytu do podaży. Tu należy szukać skutków i rozwiązania problemu.

    16 gru 2021

  • Użytkownik AnonimS

    @MrocznyPasazer nie tylko Tusk i nie tylko Kaczyński. Ostatnio Tusk powiedział że Merkel nie miała możliwości zablokowania Nord stream bo były naciski przemysłu i wewnątrz partyjne itd. ale porównywanie obecnej sytuacji do tej sprzed paru lat to świadczy o kompletnej niewiedzy lub niszczeniem niewygodnych  przeciwników za pomocą wybranych faktów. Teraz walczymy o przetrwanie. Zarówno ekonomiczne , fizyczne / covid/ jak i niewypowiedziana wojna na wschodzie.  Lepiej popatrzcie na reakcję sojuszników to Wam uzmysłowi jak można na nich liczyć. I jeszcze jedno. W parlamentach Litwy , Łotwy i naszym głosowano rozporządzenia odnośnie sytuacji na granicy. W tamtych krajach było to jednogłośnie. A u nas  ?  Jak pisze przedmówczyni? Bla, bla, bla... Do

    16 gru 2021

  • Użytkownik MrocznyPasazer

    @AnonimS Posługiwanie się wybiórczo wybranymi faktami - na tym polega polityka.  Przechodzenie od ogółu do szczegółu wprowadza w zakłopotanie jedną ze stron  :devil:  
    Gdy ktoś głosi (w polityce), że jakieś rozwiązanie  jest złe to zawsze należy dodać, że jest złe dla jego interesów. Czy jest złe dla ogółu kwestia do głębokiej analizy. Z pewnością nie zrobię tego ja (z racji ograniczeń mentackich).

    16 gru 2021

  • Użytkownik MrocznyPasazer

    @KontoUsunięte Zatem jednak cena ropy jest kontrolowana (upieram się, że to kontrolują USA) , podobnie z rolnictwem (limitowanie produkcji), podobnie z energią (sztuczny podatek na C02 ). Podobnie jest z produkcją broni (nie każdy nie wszędzie może to robić - słabsi mogą mniej). Mamy tutaj ewidentny zlepek danych zaprzeczający wolnemu rynkowi. Skoro tyle rzeczy jest kontrolowanych to inflację zbijemy przede wszystkich obniżając opłaty za energię (która jest regulowana w UE)- ją wykorzystuje każda gałąź przemysłu. Moja osobista podsumoanie z początku dyskusji: Morawiecki czy Kaczyński nic tu nie wskórają - cena spadnie jak UE odpuści. Wczoraj UE pokazała, że nie chcą by ceny spadały - ceny CO2 biją najbardziej w naszą gospodarkę, stąd najwyższa inflacja w Polsce.
    Po odjęciu opłat z CO2 w Polsce mielibyśmy najtańszą energię w Europie. Poczyniła pewna Dama artykuł na ten temat na pewnym salonie...

    17 gru 2021

  • Użytkownik AnonimS

    @MrocznyPasazer  masz sporo racji. Teoretycznie wolny rynek to utopia

    17 gru 2021

  • Użytkownik iMoje3grosze

    @KontoUsunięte  Jak nazwać sytuację, gdy z mojego wynagrodzenia odkładam dobrowolnie część pieniędzy na moje lub mojej rodziny życie w przyszłości. Ponoszę z tego tytułu koszty (nawet do 8% wpłaty na prowizje dla fundusz obracających moimi pieniędzmi), ryzykuję utratą tych środków, rezygnuję z bezpiecznej ich waloryzacji, tracę możliwość zabezpieczenia rodziny w przypadku mojej śmierci (utrata prawa do renty rodzinnej). Ale w zamian miałem dostać prawo do decydowania, co z nimi zrobię po osiągnięciu wieku emerytalnego, a w przypadku mojej śmierci całą kwotę miała dziedziczyć rodzina. To było coś konkretnego.
    Ale hura! „Dostałem” od mojego Państwa wirtualne pieniądze i obietnicę wliczenia zebranych przeze mnie pieniędzy do emerytury.
    Państwo powinno chronić swoich obywateli.
    Państwo to nie Bezpieczna Kasa Grobelnego, Amber, czy piramida finansowa. A może...

    26 gru 2021

  • Użytkownik agnes1709

    Kiedy to będzie? Jak nas już nie będzie :sad: I nie zejdziemy sami, Birdmafia nas wykończy.

    15 gru 2021

  • Użytkownik agnes1709

    @KontoUsunięte Oby tak było.

    16 gru 2021

  • Użytkownik AnonimS

    @KontoUsunięte goni już od wielu lat i dogonić nie może. Nie pieprz o fałszowaniu wyborów bp od wielu lat w komitetach wyborczych są mężowie zaufania poszczególnych ugrupowań. Powtarzasz Łukaszenkę który twierdzi że Duda sfałszował wybory. Bla, bla bla

    17 gru 2021

  • Użytkownik AnonimS

    @KontoUsunięte nic nie zabolało. Po prostu szkoda czasu na dyskusję. Bo dyskutować można z kimś kto ma swoje zdanie ale jest w stanie nieraz przyznać rację innym .a ty wszystko wiesz najlepiej.

    17 gru 2021

  • Użytkownik AnonimS

    @KontoUsunięte po kolei . odnośnie OFE zabranego przez Tuska / To demontaż systemu emerytalnego. Oczywiście, on nie nastąpi od razu, jest to rozciągnięte w czasie - _ komentuje dla Money . Ryszard Petru , przewodniczący Towarzystwa Ekonomistów Polskich. _ - Jestem bardzo zaskoczony tą propozycją. Cała ta konstrukcja wskazuje ewidentnie na to, że nie chodzi o emerytury i ich bezpieczeństwo, a o ratowanie budżetu państwa. _

    _ - Po tej propozycji widać ewidentnie, że premier preferuje wyraźnie interesy własnego rządu względem OFE. Bo na jednej szali był interes ministra finansów, który chciał zmniejszyć dług zapisywany, na drugim biegunie interes OFE, którym obiecano znaczne zyski - _komentuje ekonomista, prof. Witold Orłowski. - _ Teraz na pewno będą one mniejsze. A skutki tych wszystkich decyzji poniosą niestety emeryci. _. I dalsze opinie / Intencje Donalda Tuska są oczywiste. Zadłużenie Polski sięga już biliona złotych, a skończyły się rezerwy finansowe, bo wyprzedano majątek. Teraz Donald Tusk szuka możliwości, dzięki którym przetrwa dwa lata, które dzielą nas od zakończenia kadencji - _ ocenia Mariusz Błaszczak z PiS. _ - Nie chodzi o to, aby upodmiotowić obywateli, tylko żeby znaleźć kolejne źródło, z którego będzie mógł zaczerpnąć, by załatać dziurę budżetową _.

    _ - Eksperci, zarówno zwolennicy i przeciwnicy OFE, już dawno powiedzieli, że w tym, co robi Tusk nie ma krzty uczciwości - _ komentuje Grzegorz Napieralski, poseł SLD. - _ Tu nie chodzi o reformę, chodzi o to, żeby zabrać pieniądze odkładane przez Polaków, przenieść je na inną kupkę. Pytanie tylko czy bezpieczniejszą. A jak Rostowski znów powie "przepraszam, pomyliłem się.  

    Na słowa premiera gwałtownie zareagowali też inwestorzy na warszawskiej giełdzie . Perspektywa zmian w systemie emerytalnym spowodowała gwałtowną wyprzedaż akcji.  !!!   Poproszę o odpowiedź co z pozostałą połowa zrobił PiS.  Jak skończymy ten wątek odpisze na następny.

    17 gru 2021