merlin

razem:   thumb_up 136 thumb_down 7
  • merlin

    @MEM "A paradoksalnie, w państwach komunistycznych też w sumie prędzej czy później pojawia się swoisty kapitalizm (ograniczony ideologią i wynikającym z niej chorym, absurdalnym prawem). Począwszy od istnienia czarnego rynku a skończywszy na partyjnych kolesiach dbających o swój prywatny interes. Zresztą, nie tylko w ten "nieoficjalny" sposób kapitalizm występuje w komunie. Przecież nawet Lenin musiał szybciutko – bo jeszcze zanim się wojna domowa skończyła – NEP wprowadzać, żeby tym razem jemu i jego wszawej partii głodujący naród powtórki z losu cara nie zrobił, nie?"

    Marto! Nie zauważyłaś, że to również działa w drugą stronę? Najnowszy przykład Niemcy i ich eksperyment z dochodem podstawowym. Ciekawe jak to się ma do tej selekcji naturalnej? :)

    5 cze 2021

  • merlin

    @MEM Platon się kłania i jego utopia.(Państwo Platona)
    Wskaż chociaż jedno państwo w którym obowiązują przedstawione przez Ciebie zasady. ;)

    4 cze 2021

  • merlin

    @MEM Ok. A co z jednostkami, które nie potrafią się odnaleźć w tej wolnoamerykance. Mają liczyć na jakiś filantropów , bo rozumiem, że system opieki społecznej w tym modelowym, prawicowym świecie nie będzie funkcjonował a może jednak jakaś jego namiastka będzie. Co z systemem opieki zdrowotnej dla tych nieporadnych? Czy będą dwa systemy, jeden dla tych których stać na opłacenie kosztownych procedur i drugi zapewniający tylko podstawowe świadczenia cokolwiek rozumiemy pod tym pojęciem.
    Marto! proszę tylko bez odniesień do naszej sytuacji chociaż właściwie u nas już tak jest. ;)

    4 cze 2021

  • merlin

    @MEM "A nie jesteś (a w każdym razie na to wskazuje to, co piszesz)? Przecież powtarzasz przy co którym temacie dokładnie to samo, co partie lewicowe, i nie dociera do Ciebie, że bzdury opowiadasz, nawet wtedy, gdy przytaczane przez Ciebie dowody na to, co twierdzisz, świadczą ewidentnie, że jest odwrotnie niż mówisz."

    Marto zakładając , że masz rację, w czym niby partie lewicowe i idee, które głoszą są gorsze od idei prawicowych? Czyżby jednym z kryteriów było to , że Tobie jest do nich bliżej? ;)

    4 cze 2021

  • merlin

    @MEM Boże , a ja chciałem tylko powiedzieć, że moim zdaniem dostęp do broni palnej jest zły a wylądowałem w dyskursie o o rozwiązłym życiu osobistym, tworzeniu stabilnych rodzin i właściwym wychowaniu dzieci.
    Dobrze, że przy tej okazji nie wypłynął problem rodzin patchworkowych, dopiero by mi się oberwało. ;)  
    Dowiedziałem się też, że jestem zaślepiony przez ideologię lewicową. :smile:  
    Z tą słodką idiotką mogłaś sobie darować. Gdybym tak uważał na pewno nie przeczytałabyś żadnego mojego komentarza pod Twoimi wypowiedziami. ;)

    4 cze 2021

  • merlin

    @MEM "Przy czym to jest jeszcze przysłowiowe pół biedy, jak sobie Joe Doe palnie z posiadanej broni w czapę. Bo oto np. w takiej Polsce, z której od końca wojny poprzez systematyczne niszczenie i ogłupianie społeczeństwa przez m. in. właśnie socjalizm, zrobiono "Bolandę", zamiast tego, Joe może np. odkręcić kurki z gazem i w efekcie wypierdzielić w powietrze całe bloki wraz z ich zawartością (pomyśl o konsekwencjach w porównaniu z jednym odstrzelonym na własne życzenie – co każdemu wolno – łbem). Może też, wśród dziesiątków innych pomysłów, np. pójść na tory i poczekać na pociąg. Rozmawiałeś choć kiedyś z maszynistą takiego pociągu, który wtedy najwyżej może się bezradnie temu przyglądać? Pewnie nie, bo może wtedy byś tych bredni nie opowiadał.  "

    Może połknąć truciznę, podciąć żyły, porwać samolot i uderzyć w pałac kultury, pewnie, że może. Pomysłowość ludzka w tej materii jest niewyczerpalna, ale na boga artykuł traktuje o broni palnej i skutkach swobodnego dostępu do jej posiadania.

    "Ale chrzanić logikę, nie? Jak fakty i rozsądek temu przeczą, to tym gorzej dla faktów. Ideologia über alles i dlatego do skutku po raz n-ty wałkować temat będziem, bo przecież nie może być tak, że partia się myli, nie?

    Naprawdę nie nadążam, takie skróty myślowe partia i broń palna.

    "Jednak o wypadki wini nie samą dostępność broni – a zły stan moralny społeczeństwa. - Choroby psychiczne, pustka duchowa oraz załamanie życia rodzinnego i społecznościowego są podstawowymi przyczynami większości naszej epidemii przemocy z użyciem broni palnej - w tym nawet masowych strzelanin – twierdzi polityk."  

    Czy to są te fakty? Oczywiście według Ciebie.

    4 cze 2021

  • merlin

    @MEM "o jest tylko częściowa prawda, a więc całe kłamstwo. Owszem, przemoc – jak wszystko inne – kosztuje. Tylko sprawa mocno się komplikuje, gdy choć częściowo wyjrzysz jednak zza tych klapek na oczach i dotrze do Ciebie np. to, że skoro kosztuje, to ktoś przecież tę forsę ZARABIA.

    No i co? Pomyślałeś o konsekwencjach tego, ile osób przysłowiowo straci chleb z powodu likwidacji przemocy? Ile % PKB stanowią sektory, które wprost lub pośrednio zależą od istnienia przemocy (paradoks, nie?) i o ile wzrasta PKB z tego powodu? Ile kasy z podatków nie wróci do budżetu (federalnego i państwowego; nadal zostając przy amerykańskim przykładzie)?  

    No widzisz... Ale urr... durr..., kij się znalazł, to się z niego na oślep bezmyślnie korzysta.

    Czy Ty naprawdę nie widzisz, nie czujesz jak to brzmi?  
    Skoro jesteś taką wrażliwą na krzywdę ludzką niewiastą to zacznij walczyć o legalność narkotyków. Przecież z ich wytwarzania też utrzymują się setki tysięcy ludzi.
    Zaapeluj do wszystkich, żeby kupowali więcej, jesteś przecież ekonomistką wiesz, że wzrost popytu oznacza wzrost podaży.
    Koszty uboczne są przecież nieważne. Co tam jakieś ćpuny, liczy się kasa i wolność robienia co tylko zechcę, a inaczej myślącym wara od narzucania mi jakichkolwiek ograniczeń.
    Naprawdę tego chcesz?

    4 cze 2021

  • merlin

    @MEM "Napisał po raz któryś z kolei te same bzdury na ten sam temat, na który nie potrafił ani razu sensownie odpisać na cokolwiek, co mu zarzucono, tylko ogon podkulał pod siebie, dopóki nie znalazł w internecie kolejnego tekściku tego rodzaju, co powyższy, i bezmyślnie zrobił "kopiuj-wklej", nie patrząc na to, że znów "sam się zaora". Jak to nie jest jakieś ograniczenie umysłowe, to co nim jest? "

    Przykro mi że nie potrafię sensownie Twoim zdaniem odpowiedzieć na zarzuty , które mi stawiasz.
    Nie potrafię jednak zrozumieć dlaczego te zarzuty kierujesz w moją stronę a nie np. autora artykułu czy też raportu podającego konkretne dane. Rozumiem , że wyznajesz poglądy inne niż autor przytoczonego artykułu., czy słusznie, nie mi oceniać. Podobno mamy demokrację i każdy wierzy w to co chce, nieprawdaż?
    Chyba, że coś mi umknęło i teraz obowiązuje jako jedynie słuszny i obowiązujący tylko Twój pogląd. ;)  

    "Po pierwsze, jest rzeczą normalną, że wraz ze wzrostem ilości broni – jak każdej innej rzeczy – następuje pewien wzrost ilości wypadków. Gdy samochodów nie było, nie było wypadków samochodowych, nie? Czemu nikt nie wrzeszczy o tym, żebyśmy aut zakazali? Itd. Przykłady można mnożyć. Czyli już z tego względu Twoja argumentacja jest kompletnie bzdurna."

    Wybacz ale to jest kompletna bzdura, podlana demagogią.
    Myślę (chyba), że lubisz mącić wodę wtedy wszystko się rozmywa, ginie sens i można użyć każdego porównania, żeby zdeprecjonować problem będący tematem przewodnim. ;)

    4 cze 2021

  • merlin

    @MEM Marto jesteś GENIALNA . Jeden Twój komentarz i zacząłem wątpić w swój zdrowy rozsądek.
    Faktycznie nie potrafię czytać Twoich ostatnich komentarzy ze zrozumieniem podejrzewam, że mam jakąś blokadę ( może to kwestia wychowania albo diabli wiedzą coś innego), ale cóż ludzie genialni najczęściej są niedoceniani przez otoczenie, np. taki Tesla. :blackeye:

    4 cze 2021

  • merlin

    @MEM "Podsumowawszy? 1. zarzut bez pokrycia, 2. hipokryzja, 3. totalny brak samodzielnego, czy w ogóle jakiekolwiek elementarnego nawet (brak czytania ze zrozumieniem) myślenia, zastąpiony efektami indoktrynacji, 4. ewidentna trollerka (po raz kolejny ten sam temat, te same "argumenty" i ciągnięcie bezsensownie tego dalej, żeby mieć jakieś urojone "ostatnie słowo" ).  

    O czym więc tu rozmawiać?  
    Jak zwykle masz rację, nie ośmielę się zaprzeczyć.🤷‍♂️

    1 cze 2021

  • merlin

    @MEM "Zaś co do "użycia broni przez służby", to nie ma znaczenia przez kogo użyta, za to znaczenie ma fakt, że w ogóle użycie broni palnej powstrzymało dalsze trwanie masakry. No ale jak się w głowie ma tylko jedno ciasne "urr... durr... broń jest zła, bo jest zła", czyli pogląd bez uzasadnienia, to gadka z kimś takim na ten temat nie ma sensu. "

    Czy Ty zastanawiasz się nad tym co piszesz? Mam wrażenie, że nie, przynajmniej ostatnio tworzysz doskonały misz masz. Służby ( policję i inne formacje mundurowe) zrównujesz z bandytami. Skąd wysnułaś wniosek , że jestem za zupełnym zakazem dostępu do broni palnej. jestem za takim zakazem ale dotyczy to zwykłego obywatela, nie policjanta, nie żołnierza . To oni są powołani, żeby zapobiegać masakrom. To oni mają chronić życie i zdrowie obywateli a nie jakaś poroniona straż obywatelska, czy też samozwańczy szeryfowie.

    31 maj 2021

  • merlin

    @MEM "W 2009 roku, do żłobka w Dendermonde w Belgii, przyszedł gnój z nożem. Spośród 21 dzieci, zranił 13, zabił zaś dwoje, oraz jedną z kobiet – opiekunek w tym żłobku. Całość zajęła mu dosłownie sekundy. Był trzeźwy jak niemowlę i nie był też naćpany."
    "W 2014 na stacji kolejowej w Kunming w Chinach ośmiu "zamachowców" zatakowało przypadkowe osoby. Wynik? 31 trupów (niektóre źródła podają, że 33), 143 osoby ranne. Czterech zamachowców zastrzeliła dopiero policja, piątą raniła. Taaaak, broń palna jest zła... W końcu gdyby nie to, że dzięki niej masakra się skończyła, trwałaby ona wesoło dalej.."


    Marto! nadinterpretacja, nigdzie nie pisałem, żeby odpowiednie służby nie miały takiego dostępu.  
    I to Twoim zdaniem są argumenty za ułatwianiem dostępu do broni palnej? Współczuję. :)  Już widzę jak te dzieciaki wyciągają z majtek giwery i odstrzeliwują napastnika.

    Wyobraź sobie dyskusję między grupą zacietrzewieńców, przekonanych o swoich racjach i mających dostęp do broni.
    Zakłady pogrzebowe miałyby więcej roboty niż teraz w okresie pandemii. :)

    31 maj 2021

  • merlin

    @MEM Ekstremistka. :devil:  Gdzie Twój "zdrowy rozsądek" :)

    14 maj 2021

  • merlin

    @MEM Jeśli Polska będzie miała pecha i znowu zapanuje "dobra zmiana" to secesja będzie jedynym wyjściem. ;)

    14 maj 2021

  • merlin

    @MEM Ok!. Poczekajmy do wyborów a potem się zobaczy. :)

    13 maj 2021

  • merlin

    @MEM Wiesz, gdyby tak można ogłosić secesję, to nic już nie brakowałoby do szczęścia. Coś na wzór Szwajcarii, taki Kanton Dolnośląski.
    :)

    13 maj 2021

  • merlin

    Masz rację.Najbardziej urokliwe miejsca w całej Polsce. ;)

    13 maj 2021

  • merlin

    @AnonimS Nie w sensie, że święto, tylko jako natchnienie. ;)

    12 maj 2021